Неділя, 10.21.2018, 10:52 AM
Вітаю Вас Гість | RSS

Офіційний сайт відділу освіти Канівської міської ради

Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Друзі сайту
Головна » 2018 » Вересень » 6 » Методичне об'єднання спеціалістів психологічної служби міста Канева
3:40 PM
Методичне об'єднання спеціалістів психологічної служби міста Канева

          04  вересня 2018 року в актовій залі відділу освіти відбулося методичне об'єднання спеціалістів психологічної служби міста Канева щодо організації діяльності психологічної служби та пріоритетні напрямки роботи у системі освіти на 2018-2019 навчальний рік.

В умовах децентралізації та реформування освіти, коли стрімкими темпами розвивається науково-технічний прогрес і різного роду інновації стають частиною нашого життя, системний психологічний супровід становлення особистості стає дуже важливим аспектом психологічної роботи в системі освіти. У свою чергу, особистісно орієнтоване навчання і виховання вимагає психологізації освітнього процесу шляхом підвищення психологічної компетентності адміністрації, педагогів, батьків.

Сучасний спеціаліст психологічної служби повинен не лише вміти оперувати власними знаннями та уміннями, а й бути готовим змінюватись у відповідності до нових вимог та потреб освітньої системи; оперувати та управляти професійною та загальною інформацією, орієнтуватись у нормативно-правових документах з питань захисту дитинства; активно діяти, швидко приймати адекватні рішення, навчатись упродовж життя. Крім того, специфіка професійної діяльності як практичного психолога, так і соціального педагога установ та закладів освіти усіх типів вимагає від фахівців не тільки майстерного володіння, але й органічного поєднання особистісних та професійних якостей, широкої освіченості. Так зазначає методист обласного центру практичної психології і соціальної роботи комунального навчального закладу «Черкаський обласний інститут педагогічних працівників Черкаської обласної ради» І. А. Ворона у методичних рекомендаціях щодо ФОРМУВАННЯ ЕМОЦІЙНОГО ІНТЕЛЕКТУ УЧНІВ У ПРОЦЕСІ СТАНОВЛЕННЯ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ.

          Завідувач обласного центру практичної психології і соціальної роботи КНЗ “Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради” Тетяна Войцях у ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПЕДАГОГІЧНИХ УМОВАХ РОЗВИТКУ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ СПЕЦІАЛІСТА ПСИХОЛОГІЧНОЇ СЛУЖБИ У СУЧАСНИХ УМОВАХ РОЗВИТКУ ОСВІТИ зазначила, що  навчально-методичний супровід фахівця, має сприяти адаптації  спеціалістів психологічної служби до вимог модернізаційних соціально-економічних  та освітніх змін, сприяти розвитку їх професійної компетентності на основі забезпечення доступу до нових знань упродовж усієї професійної діяльності.

Компетентність, за визначенням Міжнародного департаменту стандартів для навчання, досягнення та освіти, – це спроможність кваліфіковано виконувати завдання або роботу. При цьому поняття компетентності містить в собі знання, вміння та навички і ставлення, що дають змогу особистості ефективно діяти або виконувати певні функції, спрямовані на досягнення певних стандартів у професійній галузі або певній діяльності.

Тема неправомірного застосування сили та вчинення насильства учасниками освітнього процесу продовжує залишатися актуальною на сучасному етапі функціонування сім'ї та суспільства. Значна кількість запитів, що надходять до фахівців та методичних служб, стосується подолання явищ насильства і булінгу як таких, які, на жаль, вже відбулися і потребують негайного вирішення у частині подолання наслідків і подальшого упередження їх ескалації. Спираючись на досвід подолання наслідків вказаних негативних поведінкових проявів у закладі освіти, описано послідовність дій фахівця психологічної служби, який вирішує завдання вторинної і третинної профілактики щодо подолання явищ насильства та булінгу, викладений методистом-практичним психологом  обласного центру практичної психології та соціальної роботи Артеменко Т.Б. у ОСВІТНІХ ЗАВДАННЯХ, ТЕХНОЛОГІЇ І ПРОЦЕДУРИ ПРОФІЛАКТИКИ І ПОДОЛАННЯ НАСИЛЬСТВА НА СУЧАСНОМУ ЕТАПІ.

            16.08.2018 року, офіційно опубліковано, а також розміщено на сайті ДНУ "Інститут модернізації змісту освіти" наказ Міністерства освіти і науки України № 509 від 22.05.2018 року "Про затвердження Положення про психологічну службу у системі науки України" (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 31 липня 2018 року за № 855/32337). А отже це означає, що наказ набрав чинності з моменту офіційної публікації і разом з ним нове Положення про психологічну службу у системі науки України. https://drive.google.com/file/d/1kX--tmR5YnW0QmzB1WatXduf0ufMM2hB/view

      Тож свою діяльність спеціалісти психологічної служби здійснюватимуть за новим Положенням про психологічну службу у системі науки та врахувавши пріоритетні напрями психологічного супроводу та соціально-педагогічного патронажу учасників освітнього процесу на 2018-2019 навчальний рік викладених у листі  Міністерства освіти і науки України 07.08. 2018 р.  № 1/9-487.

Отже, у 2018-2019 навчальному році для організації належного психологічного, соціально-педагогічного супроводу учасників освітнього процесу перед методичною службою поставлені такі завдання:

  • стовідсоткове забезпечення закладів освіти практичними психологами, соціальними педагогами та забезпечення їх кабінетами і  персональними комп’ютерами;
  • проведення з керівниками закладів освіти спеціальних занять, семінарів, тренінгів щодо надання інформації про функціональні обов’язки  працівників психологічної служби, нормативно-правові засади їх професійної діяльності, розподілення робочого часу та роль у забезпеченні високої ефективності освітніх реформ;
  • організація та проведення Всеукраїнського конкурсу авторських програм практичних психологів і соціальних педагогів «Нові технології у новій школі», в тому числі моніторингових досліджень;
  • покращання методичного забезпечення діяльності працівників психологічної служби, у тому числі і в закладах освіти новостворених територіальних громад;
  •  організація надання допомоги постраждалим внутрішньо переміщеним учням їхнім батькам та членам родини в адаптації до нових умов проживання і навчання, дітям і сім’ям учасників АТО;
  • психологічне і соціально-педагогічне забезпечення та супровід інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами, консультативна і просвітницька робота з батьками;
  • допомога у вирішенні проблем адаптації дітей до закладу освіти;
  • забезпечення захисту прав і свобод дітей, створення безпечного середовища (запобігання насильству в учнівському колективі та домашньому насильству);
  • посилення профілактичної роботи щодо протидії торгівлі людьми;
  • підвищення фахової компетентності педагогічних працівників.

                    Тож сподіваємося, що ці зміни сприятимуть плідній співпраці як зі спеціалістами психологічної служби так і з усіма учасниками навчально-виховного процесу.                                                                       

          Психологічна служба міста Канева

Переглядів: 33 | Додав: vpolischuk | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Календар
«  Вересень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

Copyright Шатило С.С. © 2018
Зробити безкоштовний сайт з uCoz